tirsdag 20. september 2011

Paris

Søndag tok eg flyet til Paris...
Var fremme ca 20:00..
Fekk tak på en "taxi"...som viste seg å ha lite kunnskap om Paris sine Hotell...
Endte opp med å måtte si nå trur eg du har kjørt for langt....Vi stopper på en kebab sjappe...
spørr om veien...må snu...men...kjem frem til slutt....
Kjem in på et hotell får "nøkkel"..opp på rommet for å sove. Når eg åpner døren til rommet møtes eg av en fantastisk røyk lukt!!!!...opp med vindu....sover med dette oppe i heile natt.
Våkner nok så lite uthvilt neste dag. Ned for å spise frokost....baguette med en meget syrlig appelsin marmelade og en kopp kakao.
Videre til messen tar eg føttene fatt og spaserer :)....godt å få "frisk" luft...finner veien og inn på messe.
Mye stads :) :)...må bare finne en måte å komme meg gjennom alt dette...som tur er har de laget en oversikt på kven som har økologiske stoffer ...dette liker vi....

etter å ha gått i noen timer bestemmer eg meg for å ta meg inn til Paris sentrum.....
Står ved buss lommen og vet faktum ikke hvilken buss eg skal ta.....
Eg spørr en dame som står der om hun vet hvilken buss som går inn til sentrum.
Hvor skal du? spørr hun..eg vet ikke svarer jeg....til Paris hi hi....
Det viser seg at hun er fra Finland ...men har budd i Paris/USA siden 60 talet....
Denne snille damen tar meg under sine vinger...gir meg en billett og viser meg veien videre....vi ender opp med å ta en kopp kaffi før eg setter meg på en open tour rundt i Paris sentrum...her får jeg se mye av Paris på kort tid....Jeg lovet Päivi å ikke reise til hotellet for seint ;)....eg finner tilbake til Gare de l èst og tar bussen tilbake...Phhuuu den dagen var over....

Tirsdag har jeg planer om å få med meg av de forelesninger som er inne på messen. Den første er det Stuart Webster fra WRAP som har. Så er det Herbert Ladwig fra GOTS som forklarer hva GOTS står for og mangen gode tips hvordan vi kunder skal kunne sjekke om en fabrikk har GOTS sertification...etter han så kommer Lee Holdstock fra UK...han prater videre om hvordan GOTS fungeres i virkeligheten....
Må si det ble en dag med mye ny kunnskap.....og det er jo alltid kjekt.

Så sier mine stakkars føtter at nå er det nok for i dag. Eg tar bussen og stopper for å kjøpe litt kveldsmat.
Utenfor supermarkedet står en kvinne med to små barn og gråter...uff forferdelig....jeg vet man ikke skal gi til de som "tigger" med uff det er bare så vondt å se små barn.....slik at de fekk litt....etterpå hadde jeg litt bedre følelse inni meg, tross at jeg ikke vet hva pengene går til...

Tilbake på hotellet ....vrenger jeg ut baggen min ....oj oj så mange visitt kort...så mange hyggelige mennesker jeg møtt....
Slik at denne reisen har vært vell verdt det, tross litt blodige tær og mindre bra hotell...og lite selskap.
Nå gjenstår bare motta E-mails fra de jeg snakket med å se om det kan bli en fremtida partner.

Så er eg tilbake på Voss imorgen...

Slik så sengen min ut etter to dager på messe :)


2 kommentarer:

  1. Inte alls avundsjuk på ditt Paris-besök... ;-) Långa dagar, men mycket kunskap du kommer hem med i bagaget!

    SvarSlett
  2. ps. Om du hinner så besök Tissus Reine (tygdrottning) i 18 arr. Flera våningar tyg!! (http://www.tissus-reine.com/)

    SvarSlett